Incaso Group Sp. z o. o. z siedzibą w Koszalinie jest Administratorem strony internetowej, z której aktualnie korzystasz (Witryna). Troszczymy się o Twój komfort i bezpieczeństwo w czasie jej użytkowania. Poniżej znajdziesz informacje o stosowanych przez Witrynę plikach cookies wraz z możliwością wyłączenia niektórych z nich.
Procedura AML jako obowiązek ustawowy
Zgodnie z ustawą o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu, wszystkie instytucje obowiązane muszą posiadać i stosować procedurę wewnętrzną AML. Stanowi ona zapis konkretnych działań podejmowanych przez dany podmiot w kontekście przeciwdziałania praniu pieniędzy.
Procedura wewnętrzna AML powinna być dostosowana do typu instytucji obowiązanej z uwzględnieniem charakteru jej działalności i rozmiaru. Musi być spójna z oceną ryzyka i działaniami w obszarze AML.
Procedura wewnętrzna na miarę potrzeb
Opracowywane przez naszych ekspertów procedury wewnętrzne są dostępne w kilku wersjach.
Gotowa
procedura AML
Ta wersja procedury AML (wzór dokumentu) jest kompletna, w pełni zgodna z ustawą AML oraz programem analitycznym iAML, a także dopasowana do specyfiki różnych typów instytucji obowiązanych.
Personalizowana
procedura AML
W razie potrzeby można dostosować brzmienie udostępnionego wzoru procedury AML do swoich indywidualnych potrzeb – samodzielnie lub z pomocą naszych ekspertów.
Procedura AML
na zamówienie
Opracowując procedurę AML szytą na miarę, zaczynamy od zweryfikowania obecnej dokumentacji. Sprawdzamy jej spójność np. z oceną ryzyka, a następnie opracowujemy spersonalizowaną procedurę AML.
Treść procedury wewnętrznej od iAML
Wzór procedury wewnętrznej iAML zawiera wszystkie wymagane przez ustawodawcę elementy i opisuje działania podejmowane przez instytucję obowiązaną w obszarze AML.
- Osoby odpowiedzialne (koordynator programu i analityk transakcji, a także ich obowiązki).
- Ocena ryzyka instytucji obowiązanej.
- Środki bezpieczeństwa finansowego.
- Identyfikacja klientów w kontekście AML.
- Ocena ryzyka klienta.
- Analiza okoliczności transakcji, monitorowanie rachunków, zgłaszanie transakcji podejrzanych i ponadprogowych.
- Procedura wstrzymania transakcji i dokonywania blokady rachunku.
- Przekazywanie informacji Generalnemu Inspektorowi Informacji Finansowej.
- Procedura anonimowego powiadamiania o nieprawidłowościach.
- Szkolenia.
- Kontrola.
- Zasady przechowywania i ochrony udostępnianych danych.
- Rozbieżności między CRBR a ustaleniami instytucji obowiązanej.
- Dokumentowanie utrudnień dotyczących ustalenia beneficjenta rzeczywistego.
- Przepisy karne.
- Załączniki (m.in. oświadczenie o beneficjencie rzeczywistym, oświadczenie o statusie PEP, informacja w sprawie identyfikacji klientów, wykaz państw członkowskich Unii Europejskiej, formularz ryzyka instytucjonalnego i indywidualnego).